Zayıf Olmak

6 Ocak 2009 Salı

Anorexia Nervosa

Anorexia Nervosa bir yeme bozukluğu türüdür. AN bireyin beden algısının bozularak kendisini şişman algılaması neticesinde beslenmeyi reddederek aşırı kilo kaybı yaşaması olarak da tanımlanabilir. AN özellikle genç kadınlarda görülür. Yemek yememe, çok az uyuma ve buna rağmen çok aktif olma AN’nın belirgin başlangıç göstergeleridir. Sonrasında AN’lı kişi çok şişmanladığı kanısı ile abartılı bir biçimde rejim uygulamaya başlar. AN hastası kişiler kendini kusturmanın yanı sıra abartılı gıda rejimi ile birlikte aşırı hareket, laksatif, diüretik ve iştah baskılayıcı ilaç da kullanır . Önceleri kontrol edilebilen iştah bir süre sonra gerçekten de yok olur ve zayıflama normal ölçüleri aşar.

Bulimia Nervosa

Bulimia’nın karakteristik özelliği kişinin kendini yemek ile doldurmasından sonra yediklerini kusarak istenmeyen kalorilerden kurtulmaya çalışmasıdır. Aşırı yemek yemek kişiden kişiye göre değişir. Birisi için 1000-10000 kalori aşırı sayılırken, bir başkası için bir kurabiye bile fazla olabilir. Midenin temizlenmesi genelde kusma yada laksatifler gibi müshil yapıcı ilaçların kullanımı ile sağlanır. Kişi ayrıca aşırı egzersiz, oruç tutmak, diyet hapları kullanmak, yada lavman yapmak gibi yöntemlerde kullanabilir. Bulimikler genelde kendilerini değersiz hisseden kişiler arasında görülür. Başkalarının onaylamasına ihtiyaç duyarlar. Başkalarını mutlu edebilmek için ellerinden geleni yaparlar ve bu arada kendi duygularını gizlerler. Bu kişiler için yiyecek tek rahatlama alanı haline gelir. Bulimia kişinin duygularını bloke etmesini ve dışarı çıkmasını önlemesini sağlar. Anoreksiklerden farklı olarak, Bulimikler bir rahatsızlıkları olduğunun farkındadırlar ve kendileri için yardım arama ihtimalleri daha yüksektir.

2 yorum:

Begüm dedi ki...

daha geçen gün anorexia'nın köşesinden döndüm hem de o kadar feminist olmama rağmen.
1-zayıf olunca daha güzel olacağımı düşünmyorum
2-zayıf olunca daha çok sevileceğimi düşünmüyorum
3-zayıf olmanın kadın düşmanı egemen ideolojinin bir dayatması olduğunu biliyorum. kadınların gerçekten 'zayıf' olması toplumun istediği bir şey.

ama gene de kendimi alamadım...
tek derdim eski kıyafetlerimi giyebilmek. ve aslında eskisi kadar mutlu olabilmek istiyorum. son 1-2 senede yaşadığım şeylerin bedenimin üzerine yağ olarak yapışmış olduğunu düşündüğüm için kurtulmaya çalışıyorum.

widfara dedi ki...

insanların baskısı yüzünden zayıflamayı takıntı haline getirdim kesinlikle. şu aralar bununla ilgili tek derdim "ay çok şişmanlamışsıııın" diyen herkesin "aaa ne kadar zayıflamışsın diyebilmesi. ancak nedense şişmanlamışsın derken zevk alan insanlar hiç zayıflamışsın demeye yanaşmıyor.

Evde yarı doktor bir kızkardeş bulunuyor olması yüzünden hastalanacağımı sanmıyorum ancak yediğim herşeyle vicdan azabı çekiyorum.