Burn After Reading - Coen Kardeşler'den "Tanıdık" Bir Komedi Filmi

30 Mart 2009 Pazartesi

Karakter komedisi sevmiyorum, durum komedisi seviyorum ben. Vıcık vıcık komediye de hiç gelemem. Komedi filmlerinde güldüğüm çok olmamıştır. Kara komedi severim -dozunda-
Sinemaya gülmek için gitmem. Komedi ile ilgili takıntılarım var, oldukça önyargılıyım.
Bu güne kadar hayatımda en çok güldüğüm film (hatırladığım) O Brother, Where Art Thou? olmuştur. (Coen'lerin pek sevilmeyen ve yine Goergo Clooney'li filmi olması da ilginçmiş.)Coen'lern filmlerini izlemeyi seviyorum, absürdlüklerini -ama kara komediye kaçan absürdlüklerini- çok seviyorum, hatta beğeniyorum. Burn After Reading filmini de beğendim.

Goerge Clooney, Brad Pitt, Tilda Swinton, Frances McDormand ve John Malkowich ten oluşan harika bir kadroyu yönetmişler. Özellikle Goerge Clooney ve Brad Pitt muhteşemler. Frances McDormand o saç kesimiyle tam bir Coen filmi "yıldızı". Ki kendisinin daha önce "Raising Arizona", "Millers Crossing", "Barton Fink", "Fargo" ve "The Man Who Was Not There" filmlerinde de birlikte çalıştıklarını hatırlatmak isterim. Coen'ler oyuncu konusunda takıntılılar evet. (Bir başkası için bakınız William H. Macy ve Steve Buscemi - ikisi de sevdiğimiz saydığımız amcalar.)

Evlilik ve ilişkiler üzerine, insanın vücut takıntısı üzerine müthiş göndermelerle sadece Brad Pittin ölüm sahnesi için bile izlenebilecek bir film olmuş, 10 üzerinden 8 veriyor, ellerine sağlık diyoruz efenim.

0 yorum: