RocknRolla - Ve Guy Ritchie Geri Döner

22 Nisan 2009 Çarşamba

Yine Londra sokakları. Yine suç dünyası. Yine "arıza" karakterler. Yine süper bir kurgu. Yine kovalamaca sahneleri.

Guy Ritchie; Lock, Stock and Two Smocking Barrels ve Snatch filmlerinin ardından -yada Madonna ile biten evliliğin ardından- benzer bir filmle geri dönüş yaptı. Büyük işler peşinde koşan küçük bir çete. Her zaman ki gibi bu filminde de kullandığı ince espriler ve hızlı kurgu beni benden aldı. Önceden uyarayım, ilginç bir komedi anlayışım olduğundan ben çok ama çok güldüm ama -düz adam- komik bulmayabilir. Ölmeyen ruslarla yapılan kovalamaca ve film sonundaki eşcinsel dans gösterisi(!) özellikle, çok komikti. Zaten, hiç birşey olmasa bile bu filmde, Soundtrack'te Lou Reed olduğu için bile izlerdim. Bir de Johny Quid karakteri var tabi. O bir RocknRolla, uyuşturucu bağımlısı, kadın ve şiddet düşkünü bir "rock star". Bu rolde Toby Kebbel oynuyor ki, beğendik kendisini. (Toby Kebbel Ian Curtis'in (Joy Division'ın beklenmedik intiharıyla sarsan solisti) hayatını anlatan Control filminden hatırlanabilir) Zira RocknRolla'nın devam filmi de yolda, filmin sonunda söylendiği üzere. Sanırım Guy Ritchie abimiz yarattığı Johny Quid karakterini çok sevince devamını çekmeye karar verdi, heyecanla bekliyoruz.

Bir başka sevindirici haber ise, Guy Ritchie'nin post-production aşamasındaki filmi "Sherlock Holmes". Nasıl bir yorum katarak çekecek acaba bu filmi, bekleyip göreceğiz. Sherlock Holmes rolunde benim pek hazetmediğim Robert Downey Jr. oynamakta.

0 yorum: