Slumdog Millionaire - 8 Oscar mı? E daha iyisi var bunun...

2 Nisan 2009 Perşembe


Sonunda ben de izledim Slumdog Millionaire'i. Bu senenin ödül şampiyonu filmi Danny Boyle yönetti. Kendisini -özellikle- "Shallow Grave", "Trainspotting" ve "28 Days Later" filmlerinden hatırlıyoruz. Halbuki ben en çok, "A Life Less Ordinary" filmini severim. (Çok istemekle beraber türlü olanaksızlıklar sonucu Millions ve Sunshine ı izleyemediğimi belirtmeliyim bu noktada)

Slumdog Millionare'i oldukça sevdim. Kurguya ve hikayeye bayıldım. O küçük çocukların yanaklarını mıncık mıncık sıkmak, esas karaktere "Çayvalla (Çaycı)" diye diye onu rezil etmeye çalışan adama kafa göz dalmak, abisinin ise ağzını burnunu kırmak istedim. Ama... Oscar her ne kadar -bence- bir filmin başarısının ölçütü olmasa da, dünyanın en çok bilinen ve en prestijli ödülü. 8 oscarı niye aldı bu film diye sorası geliyor insanın. Tabi oscarın dinamikleri biraz farklı. Bence bu sene, "Evet artık Danny Boyle ödül vermemizin vakti geldi.." şekinde bir düşünceyle, 8 adet heykelciği layık gördüler filme. Zira, bu filmin daha iyisi var, "Cidade de Deus" (City of God, Tanrıkent) 2003 yılında, İstanbul Film Festivalinde izlediğim bu harika film, hala, festivalde izlediğim en iyi film olarak birinci sıradaki yerini koruyor. Brezilya'nın varoşlarındaki üç dönemi anlatıyor film ve gerçek bir hikayeye dayanıyor; Fernando Meirelles yönetti. Zamanında 4 dalda oscara aday oldu en iyi film dahil, hiçbirini alamadı. Hem hikayesinin sağlamlığı, hem kurgusu açısından çok ama çok daha başarılı bir film. Bazı sahneleri kurgu adına ders olarak okutulabilir diyorum, daha ne diyeyim. Slumdog Millionare 8 oscar almışken, Cidade de Deus'un hiç oscar almamış olması adaletsizlik...

Daha iyisi için bakınız; Cidade de Deus

1 yorum:

SirEvo dedi ki...

City of God kesinlikle daha iyi bence de. Millionaire'de eksik bir şeyler var gibiydi. Gerçi ev halkının tamamına yakını filmi çok beğendi ama bence de "muhteşem, 8 oscar alacak kadar iyi" bir film değildi. Tamam güzel bir filmdi, ben de 8 verdiydim ama 10 üzerinden 10 almalıydı 8 oscar'dan sonra. :D