Kyle XY - Mavi Gözlere Kurban Olmak :)

20 Mayıs 2009 Çarşamba

Sevgili büyük dizilerimizin birer birer yaz tatili için ekrana veda ettiği bu günlerde, dizisizliği kaldıramayacak bünyem yeni cevherler peşinde koşmakta... 2 yeni diziye başladım, benim için yeni tabi yoksa bir süredir ekranlardalar. İlki "Gossip Girl" ki onunla ilgili ayrıntılı yazımı bundan sonra yazacağım; diğeri ise Kyle XY.

Geçen akşam evde izlerken anneme Kyle'ı gösterip, anne ne kadar tatlı çocuk değil mi dediğimde, aa evet hakkaten hoş çocukmuş, dedi. Annemle aynı herifi beğenmemiz sanırım benim yaşlanmaya başladığıma delalet ediyor. Diğer taraftan, daha bir hafta öncesine kadar, renkli gözlü erkeklerden ne kadar da hoşlanmadığımdan bahsediyordum, büyük konuşmamak gerekiyormuş. Zira, Kyle rolünde oynayan Matt Dallas efendi mavi gözlü, hem de çok tatlı!

Efendi, liseli kız tripleri bir yana, diziden bahsedecek olursak en basit haliyle kendini izlettiriyor denilebilir. İlk sezon zaten 10 bölüm, toplamda ise 3 sezon yayında kalmış dizi, ben ikinci sezonun yarısındayım şu anda. Kyle, ormanda açıp gözlerini birden kendini Seattle sokaklarında bulan, 16 yaşından öncesine kadar hiç bir anısı ve göbek deliği bulunmayan süpersonik zeki genç erkek. Psikolog anneye sahip bir ailenin onu evlerine kabul etmesi ve Kyle'ın geçmişini araştırmaya başlamasıyla, işin içine gizli şirketler, biraz matematik biraz fizik, biraz lise biraz aşk ve birazda süper kahramanlık girerek olaylar gelişiyor. İlk bölümler de -bence- Matt Dallas'ın oyunculuğu harika. Hayata yeni gözlerini açmış bir bebeğin gözlerinden görüyoruz dünyayı, çevresini ve hayatını anlamaya çalışan bir birey. Neden bazen yalan söylenmesi ama bazen sır saklanması gerektiğini, neden ereksiyonunu gizlemesi gerektiğini ve bunun gibi kendi kendimizi kısıtladığımız ama mantıklı olmayan "gerçekleri" öğreniyor yavaş yavaş Kyle, bunu onun mimiklerinden ve iç sesinden izlemek oldukça keyifli, benim diziyi bu kadar tutmamın en büyük sebebi kesinlikle bu.

Jenerik biraz Fringe'ı anımsatıyor, (Bu arada Fringe de sezon finalini yapmış, yakında burada ;) )hatta hikayede de benzer eyrler var - şirket örneğin "Medacorp"... "Lori" ve "Declan" karakterleri sanırım dizi tarihi boyunca en gıcık olduğum karakterler olacak, dizi tarihi(m)in en gıcık karakterleri diye bir yazı da aklımda oluşmuş durumda, yakında geliyor :) Kyle'ın gönlünü kaptırdığı hatun Amanda ise, biraz korkutucu geliyor bana, hem çok iyi hem çokkevaşe bi hali var, bakalım görücez ;) Anne ve baba figürlerimiz ise, "çok" iyi ebeveynler, hem böle birbirlerine aşık hem çok iyi kalpli vs. Bayıyorlar biraz, en az Ghost Whisperer'da ki Melinda ve kocası kadar iç gıcıklayan, bayan bir karı-koca bence. Ben çok korkuyorum onlardan...

Kyle XY için biraz araştırma yaptığımda final bölümüyle ilgili oldukça büyük hoşnutsuzluklar olduğunu gördüm, hatta dizinin başka birkanalda devam ettirilmesi gerektiği yönünde görüşler vardı. Dediğim gibi, daha bitiremediğim için şu anda konuşmak manasız. Herkese iyi seyirler!

-İtiraf ediyorum, Gossip Girl izliyorum!
-Fringe Sezon Finali
-Dizi tarihinin "En"leri...

---- coming soon ----

0 yorum: