Benim de Oscar'larla İlgili Bazı Tahminlerim Var Tabi!

7 Mart 2010 Pazar




Bu gece dağıtılıyor Oscar ödülleri; sabaha karşı 4'te başladığından ve ben de çalışan bir kadın olduğumdan yine izleyemeyeceğim tabi ki. Ama benim de bazı tahminlerim var!

En İyi Film ödülünün "The Hurt Locker"a , En iyi Yönetmen Ödülünün ise Kthryn Bigelow'a gideceği kesin gibi. Şöyle ki, Oscar'da büyük ödülü bugüne kadar hiç bir kadın almamış ayrıca James Cameron'da Titanic'le alacağını aldı zaten zamanında. Diğer filmlerin ise şansı yok gibi. Benim için tek süpriz Avatar ve James Cameron ikilisinin alması olur.

En İyi Erkek Oyuncu ödülünü Colin Firth, En İyi Kadın Oyuncu ödülünü ise Sandra Bullock alacak gibi duruyor, bunları filmleri izleyip beğendiğimden ve hakettiklerini düşündüğümden söylemiyorum tabi; Oscar'dan önce dağıtılan ödüllerin ışığında tahmin yapıyorum. Ama gönül isterdi ki En İyi Kadın Oyuncu ödülünü Carey Mulligan alsın!


En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu ödülünü Christopher Waltz'ın alacağını %95 kesinlikle söylüyorum. En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu ödülü ise Mo'nique'e gidecek; yine oscar dinamikleriyle düşünmek gerekiyor- kadın şişman ve zenci!

En İyi Animasyon tabi ki "Up"ın olacak, sezonun en ses getiren animasyonu olduğundan.

Efekt ve benzer ıvır zıvır ödülleri tabi ki Aavatar alacak.

En İyi Uyarlama Senaryo ödülünü Precious yada An Education alabilir ama keşke District 9 alsa.

En İyi Orijinal Senaryo ödülünü ise çok büyük ihtimal Inglourious Bastards alır ama The Hurt Locker alırsa da şaşırmam.

Yabancı Dilde En İyi Film ödülü ise ya A Prophet ile Jacques Audiar'ın ya The White Ribbon ile Michael Haneke'nin olacak

Not: Tahminlerimin çoğunda tutturdum, en iyi erkek oyuncu hariç. Benim için çok süprizli bir tören olmadığını söylemeliyim, en çok yabancı dilde en iyi film ödülüne şaşırdım diyebilirim.
Bu yılın en şaşırtıcı durumu ise Sandra Bullock'un bir gün arayala hem en iyi kadın oyuncu (oscar)  hem de en kötü kadın oyuncu (ahududu) ödülünü alması oldu. Oscar için sıralı tam liste burada :)

0 yorum: