Up - Büyüklere Çizgi Film

19 Mart 2010 Cuma

Dün akşam Pixar'ın son bombası "Up" isimli animasyon filmini izledim. Animasyon insanı değil de genelde "anime" insanıyımdır. Deli gibi takip etmem yani animasyonları. Neyse... Up'ı duymayanımız kalmadı zaten. Zira bu film "En İyi Film" dalında Oscar'a aday olan ilk animasyon filmi. (Umarım son olmaz) Tabi bu yıl hemen hiç şansı yoktu bu dalda ama "En İyi Animasyon" Oscar'ını kazandı tabi. Bunun haricinde 38 ödülü ve 29 adaylığı daha bulunuyor (imdb'ye göre)

Pixar animasyon filmleri yapmaya "Toy Story" ile başladı. Pixar'ın başarısı filmlerini yaparken hedef kitle olarak sadece çocukları almamasından kaynaklanıyor; daha çok büyükler için yapıyorlar animasyonlarını. Toy Story'nin ardından A Bug's Life, Toy Story 2, Monsters Inc. ,Finding Nemo, The Incredibles, Cars, Ratatouille ve Wall-E geldi, en sonda da Up var. Haziran ayında ise son filmleri Toy Story 3 gösterime girecek. Listeye bakıldığında kaliteyi bir iki noktada düşürmüşler gibi görünüyor (örneğin "Cars" sadece ticari kaygılarla yapılmış bir filmdi) Wall-E ve Up ise bence Pixar animasyonlarını zirve noktası, ikisi arasında tercih yapamadım maalesef ama sanırım hem bilimkurgu olması hem de en sessiz animasyon olması sebebiyle Wall-E daha önce geliyor benim için.

Gelelim Up'a. Pek çok Pixar filmi gibi Up'ta bir yol hikayesi özünde; yolculuk hikayesi. Karısını kaybeden Carl Fredricksen ona verdiği sözü tutmak adına çocukluk hayallerinin peşine düşüyor; evlerini Cennet Şelalelerinin yanına taşımak için binlerce balonla yola çıkıyor. Ancak davetisz bir misafirin de onunla birlikte olduğunu biraz geç fark ediyor;  eksik olan son rozetini almak için istese de istemese de Carl'a yardım etmeye kararlı 8 yaşındaki izci Russell'ı. Davetsiz misafirlere 2 "kişi" daha ekleniyor sonra, konuşan köpek "Doug" ve nadir bir tür kuş olan "Kevin"...
Up genelde kahkahalar attıran ama insanı çok derinden üzmeyi de başarabilen bir film. Up bence en büyük başarısı hem yaşlı ve huysuz insanları, hem 8 yaşındaki erkek çocukları hem de köpekleri karikatürize etmeden oldukları gibi ekrana yansıtabilmiş olmasından geliyor ki sanırım biz de en çok bunlara güldük filmde.

Görüntüler şahane, karakterler ve çizimleri sevimli, hikaye bilindik bir hikaye olsa dahi işlenişi farklı ve başarılı. Gçen yılın "People Choice" ödüllerinde "En İyi Aile" filmi seçilen Up'ı hem çocuklar, hem çocuklarıyla birlikte aileler, hem de yetişkinler severek izleyecektir. Ben en çok aşağıdaki sahneyi sevdim; huzurevinden kendinisini almak için gelen görevlileri atlatan Carl'ın binlerce balonu aynı anda gökyüzüne salarak hayallerinde ki yolculuğa başladığı sahneyi.
Benim bu yazımda okurlarıma sormak istediğim bir soru var aslında, sizce bu film neyi anlatıyordu? Cevaplarınızı yorum kısmına yazarsanız ve bunu interaktif bir hale getirebilirsek çok sevineceğim. Cevap veren herkese şimdiden teşekkürler!

3 yorum:

Azura dedi ki...

Cok begenmistim bu animasyonu. Bi ice Age uclemesi ve bu benim icin tektir su an icin! Izlerken duygulanip gozerimin doldugu sahne bile var yani oha. :D Up'ta en en en sevdigim sahne Carl ile Ellie'nin evlerinin onundeki psota kutusna isimlerini yazdiktan sonra Carl'in yanlislikla elini basmasi sonra da Ellie'nin de elini basmasi. Oyle sirin bi sahneydi ki benim icin!

Marcellus dedi ki...

Ufak bir bilgiyi düzeltmek isterim.1991 yılında animasyon Beauty and Beast Oscar adayı olmuştu.O sebeple Up için ilk defa En iyi film Oscarına aday olmuş animasyon filmi diyemeyiz.

widfara dedi ki...

@Marcellus
Teşekkürler düzeltme için. Ben nereden duymuşum bunu neye dayanarak söylemişim bilmiyorum :(