Her Hafta Bir Kitap!

27 Nisan 2010 Salı

Normalde çok kitap okuyan bir insandım. Bir kitaba başlarsam bitirmeden bırakmazdım. Ama bir düştüm dizi izleme batağına, kurtulamıyorum... 4-5 yıl önce okuduğum bir yazı vardı, bir avrupalı yılda en az 50 kitap okuyormuş; kabaca bir hesapla her hafta bir kitap okumaya denk geliyor bu. Yıllardan 2005 ya da 2006 emin değilim, becermiştim bunu, bu arakama ulaşmıştım. Şimdi tekrar denemek istiyorum.

Baktım ki böyle olmuyor dedim kendimi biraz sıkıntıya sokmanın vakti geldi. Her hafta bir kitap okuma ve bunu sizlerle paylaşma fikri de buradan geliyor. Belki üzerimde "sosyal" bir baskı oluşur :)

Bu haftaya Laurence Sterne'un "Duygu Yolculuğu" isimli kiatbıyla başlıyorum. Niyetim bir haftada bitirip düşüncelerimi burada paylaşmak yönünde. Elimde 10 adet kitap var şu an okumam için bekleyen, ilk planda bu rakama ulaşmak istiyorum.

Umarım bunuyapmak isteyen birileri vardır okuyucularım arasında!

Sevgiler Herkese :)

7 yorum:

Romankarakteri dedi ki...

ben de bir süredir haftada bir kitap okuyup bloğuma yazma planını sürdürme gayreti içerisindeyim ama haftada bir kitap olmuyor bazen, şöyle bir yararı oldu: uzun bir süredir daha sıkı ve fazla okuyorum bu da mutluluk verici bir durum :)

Azura dedi ki...

Haftada bir kitap okumak ilginc is gercekten. Bunun icin sabah aksam o kitabi okumak gerek. Sonucta calisan bir insansan ya da okuyan ve kendi arabani kullanmiyorsan yolda okuyabilrsin. Yol boyunca,ders aralarinda,yemekten sonra ya da uykudan once anca bu sekilde bir haftada bir kitap bitirilebilir. Ben bunu yaptim bi sure sonra piskopata dondugumu hissettim cunku cok fazla kitap okuyordum insanlar bana uzayli gozuyle bakmaya basladi. Gozlerim mallasti, kitabi biraktigim anda icimi bosluk kaplamaya basladi ve gece yatmadan once kitabi dusunuyordum sabah olsun da okuyayim diye. Bitirince de icimi huzun kaplardi neden bu kadar kisa surdu diye. Su son sene cok cok az kitap okudum bu da pek iyi olmadi benim icin. Ne yapacagimi bilemedim kendimle. Sabah aksam film izliyorum ben de..Ama sunu demek istiyorum ki yasasin kitaplar!!!

widfara dedi ki...

ben de lisedeyken ve üniversite 1-2 sırasında süreklikitap okuyordum. bi süre sonra gerçeklerden koptuğumu hissediyorum ama ben seviyorum o halimi :) elimdeki kitap 150 sayfa, günde 30 sayfa okusam yatmadan önce, 5 günde biter yani. bu arada ailemle yaşamadığımı, çalıştığımı ve düzenli spor yaptığımı da eklemeliyim :)) buna rağmen haftada bir kitap okuma konusunda ısrarlıyım. ve evet, "yasasin kitaplar!!!"

Romankarakteri dedi ki...

@widfara 150 sayfalık kitaplar 1 haftada bitirebiliyordun ama eline 600 sayfalık kitabı alınca bitirmek için çok çabalıyorsun vedat türkali-bir gün tek başınayı her yerde okuyordum 1 haftada bitirebilmek için durakta otobüs beklerken, otobüste, evde, her yerde... :) bir zaman sonra azuranın dediği gibi psikopata bağlıyorsun çok okumaktan ama gene de yaşasın kitaplar diyorum ben de :)

widfara dedi ki...

ilk kitabımı bitirdim ama ikinci kitabın başına oturamadım bir türlü. püf. eskiden bazı günler sadece kitap okurdum. ama o zamanlar çok sıkıcı bir sahil kasabasında oturuyordum, ne bilgisayarım nvardı ne de internetim ve sanırım yaacak daha iyi birşeyim yoktu. hatta hatırlıyorum bazı kitapları iki kere okumuştum! hey gidi!

Jankat dedi ki...

Kitap okuma konusundaki bu "nicelik kaygısı"nı anlamsız buluyorum ben. Yani, bi kitabı okuma sürecinizde eğer, kitabın kapağını kapatıp düşünmek ya da belli yerleri not almak istediğiniz halde, eğer bunları, bu süre kaygısından dolayı yapamayacaksanız, bence bir haftada bir kitap bitirme seçeneğini tercih etmenin ya da "çok kitap okuma"nın, kitapların kişiye asıl kazandıracağı şeyleri kazandırmasında daha etkili olacağını pek sanmıyorum.

widfara dedi ki...

sevgili Jankat, buradaki tek kaygı kitap okumaya vakit ayırmak yönünde. 150-200 sayfalık bir kitabı, dediğiniz "kitabın kapağını kapatıp düşünmek ya da belli yerleri not almak" eylemleri ile birlikte okumak için 1 hafta oldukça uygun bir zaman. aksine bir kitaba başlayıp, bunun 1-2 ay boyunca elinizde sürünmesinin manası olmadığını düşünmekteyim zira bazı kitaplarda duygu bütünlüğünün bozmamak için araya başka aktiviteler sokmaksızın uzun soluklu okumalar yapmak gerekir.
hele ki agatha christie, ve ya dan brown vs. tadında kitaplar için bir hafta değil iki gün dahi yeterli olur. umarım derdimi anlatabilmişimdir ;)