Animasyon Sinemasından Örnekler

21 Haziran 2010 Pazartesi

Geçtiğimiz günlerde üstüste son zamanların önemli animasyon filmlerini izleme fırsatım oldu, azıcık bişiler karalayacağım bunlar hakkında derinine inmeden.

Coraline

Neil Gaiman'ın aynı isimli kitabından uyarlama olan bu film stop-motion tekniği ile çekilmiş. Yönetmen Henry Selick. Oscar dahil pek çok ödüle aday olmuştu geçtiğimiz yıl. Ben kitabı çok sevmiştim, filmi o kadar sevmedim. Ayrıca kitapla arada farklılıklar var gibi geldi biraz, emin olamasam da. Tabi ki sırf stop motion tekniği ile çekilmiş olması sebebiyle bile izlenmeyi hak ediyor.

9

 9, geçtiğimiz senenin yine çok konuşulan animasyonlarından biri, Post-apokaliptik bir bilimkurgu-fantastik film denilebilir. Genelde beğenildi, ben beğenmedim, yer yer sıkıldım. Bepenmeme sebeplerimi şu şekilde listelemiştim daha önce friendfeed'te;
1- Hikaye direk animatrix'ten arak. Ki animatrix yüzlerce kat daha iyiydi.
2- Yaratıcının kendi ruhunu kullarına bölüştürmesi gibi dini göndermeler hoşuma gitmedi.
3- karakterler karakter değil, prototip. derinliksiz. amaçsız.
4- pek çok olay hollywood klişsesinden öteye gidemiyor. hele ki sonu!

Mary and Max

Geçtiğimi yılın ödüllü filmlerinden biri daha, Avustralya yapımı, Adam Elliot tarafından yönetilmiş, yine stop-motion. Oldukça etkileyici bir film Mary and Max. Arkadaşlık üzerine gibi görünse de aslında yalnızlık üzerine. Avustralya'lı 8 yaşındaki küçük bir kız ile Ameikalı 44 yaşındaki bir adamın mektup ile başlayan ve yıllarca süren dostluğunu anlatıyor. Aslında yaklaşık 30 yıl önceki bir tarihte geçiyor ancak 20yy insanın yalnızlığını başarılı bir şekilde aktarmış. Karakterler harika. Çocuklara ağır gelebilecek bir film, zaten anlayabileceklerini de sanmıyorum; biz büyükler bile anlayamıyoruz ki! Max karakterini çok sevdim, az çok takıntılı insanları tanıdığımdan sanıyorum; özellikle "Faces" kitabını...Max, yahudu, asperger sendromu hastası ve obez. Mutlaka izleyin.

Monsters Inc.

İzlemekte çok geç kaldığım müthiş eğlenceli bir Pixar filmi. Hikaye değişik, alışıldık senaryolardan uzak. Ve oldukça da komik. Çocuklar için oldukça uygun bir film hatta mutlaka izletmek gerek diyebilirim :)

Toy Story

90'lı yılların en iyi filmlerinden biri olarak gösteriliyor bu film. Benim için hayal kırıklığı oldu yine. Sanırım izlemekte çok geç kaldığım için. Zira biz bu filmin açtığı yoldan giderek çok daha iyi noktalara ulaşan filmleri izledik. Ama Toy Story'nin yeni bir dönemin başlangıcı olduğu kesin ve sırf bu yüzden bile önemli bir film. Klasik Disney filmlerinin sonu oldu zira Toy Story. Geçtiğimiz günlerde Toy Story 3 gösterime girdi, izlenme rekorları kıra kıra geliyor ülkemize doğru ki daha şimdiden Oscar'lar için bile adı anılmaya başlandı. Toy Story 2'yi de 3 gelmeden izlesem iyi olacak...

4 yorum:

Yusufsan21 dedi ki...

Hmm bence 9 çok güzeldi ama sen beğenmemişsin. Normal, aramızda fark var, anladığım kadarıyla sen sinemada çok iyisin. Bu arada Planet 51'i niye seyretmedin?

Azura dedi ki...

Caroline güzeldi aynı zamanda da tuhaftı benim için. Kitabını okumadım, dediğin doğrudur her zaman kitap ve filmi farklı olur mutlaka.

Ayrıca ne güzel yazıyrosun sinema hakkında. Kısa ve öz yazıları da çok severim. :D

widfara dedi ki...

@Yusuf, ben çooook filizliyorum yıllardır o yüzden beğeni eşiğim oldukça yükseldi, ondandır bu fark... Planet51'i de koyayım listeye de izleyeyim ;)

@Azura teşekkürler övgün için. Nasıl konuşursam öyle yazıyorum, fazla "kasıntı" yazıları okumak beni de sıkıyor çünkü, o yüzden kendimi okuduğumda sıkmayacak şekilde yazmaya çalışıyorum. Okunabilir yazmayı beceriyorsam, ne mutlu bana!

hippilazman dedi ki...

9 dışında hepsini izledim ve hepsi de çok güzeldi özellikle coraline ve mary and max harikaydı diyebilirim =)