Her Hafta Bir Kitap Projesi - 4.Hafta "Ubik"

8 Haziran 2010 Salı

Merhabalar;

Dördüncü haftanın kitabı oldukça geç geldi. Ama geçtiğimiz iki hafta boyunca oldukça yoğundum ben de, hem iş bakımından hem de 2 defa Bandırma'ys gidip gelmiş olmam sebebiyle. Ayrıca hazin bir vazgeçiş ile sonlanın "Bir Hacker Manifestosu" maceram var ki, bu kitap neredeyse kendime olan güvenimi sarsıyordu. Okuduğum 25-30 sayfadan hiç birşey anlamayınca okumayı bıraktım. Neyse.


Ubik'i az önce bitirdim. Kitabın yazarı Philip K. Dick. Türü bilimkurgu. PKD okuyucularının alıştığı üzere gerçeklikle hayal arasında gidip geliyor yine. Hikaye 1992 senesinde geçiyor ama PKD'nin kurgusundaki bu geleceğe hala ulaşmış değiliz. Oldukça kafa karıştırıcı bir kitap. Okumaya başladıktan sonra bitirene kadar "ya ben galiba bu kitabı daha önce okumuştum" hissinden kurtulamadım. Okuduysam da tekrar okumam iyi oldu zira unutmuşum herşeyi. Kitapla ilgili en tatlı ayrıntı her bölüm başlarında yazılmış olan Ubik reklamları; aşağıda bir örneğini veriyorum;
Ter kokusu korkulu rüyanız haline mi geldi? Ubik deodorant sprey ya da Ubik roll-on tüm endişelerinize son verir, sizi kendinize getirir. Bilinçli bir şekilde ve vücut hijyenine uygun olarak belirtildiği gibi kullanıldığında güvenlidir.
 Ubik'in ne olduğunu merak ediyorsunuz değil mi? maalesef bunun tam olarak açıklaması yapılmıyor kitapta ama bence Ubik, PKD'nin tüketim toplumunu eleştirmesinin güzel bir yolu. Kitabı anlaması oldukça güç, dikkatli okunması ve üzerinde düşünülmesi gerek. Son bölüme gelene kadar tüm hikayeyi anladığımı düşünüyordum ama son bölüm (yaklaşık 1.5 sayfa) kafamı allak bullak etmeyi başardı. Bir bilene sormak gerek herhalde.

Güç sizinle olsun!

4 yorum:

Azura dedi ki...

Nerden buluyorsun böyle tuhaf isimli kitapları yahu? Ben herhalde kafayı klasiklere taktığımdan gözüm onları görmüyor. :D

widfara dedi ki...

6.45 yayından ne çıkarsa okuyorum ben :)

Azura dedi ki...

Hadi ya iyiymiş o zaman. :D Ben Can yayınevini seviyorum çevirileri kaliteli oluyor ama bir kadar da pahalı, yemiyor yani satın almak. Onun dışında 2-3 yayınevi daha var beğendiğim..

holy sycrone_one dedi ki...

ubik güzel kitaptır, okunması gerçekten zor, ama bu zorluk sizi kitabı okumayı bıraktırmayacak türden zira merak ediyorsunuz sonunu.

hatta şöyle bir şeyler karalamışım;

http://www.itusozluk.com/goster.php/ubik/@2481545