Her Hafta Bir Kitap Projesi - 6.Hafta "Nil'de Ölüm"

27 Haziran 2010 Pazar



6.hafta kitabı Agatha Christie'den "Nil'de Ölüm" oldu. Ben polisiyeyi çok seviyorum. Yalnızca kitap değil, film,dizi vs. polisiye herşeyi çok seviyorum. Agatha Christie poliseyi yazarların kesinlikle en önemlisi.

Kardeşim bundan 3-5 sene öncesine kadar kitap okumayı hiç sevmezdi. Ona kitap okumayı sevdirmek için, okuması kolay kitaplar konusunda teşvik etmiştim. Zamanla Agatha Christie'yi çok sevmeye başladı, daha sonra bu sevgi koleksiyon yapma isteğine kadar ilerledi. Şu anda kendisi Agatha Christie kitaplarını yayın sırasıyla okuyan ve sahaflardan bu kitapları toplayan bir insan. Bu da bana yarıyor tabi :) Sahaftan alınan kitapların samimiyetini, sıcaklığını çok seviyorum. Ve bazen bu kitapların geçmişi 60'lı yıllara kadar dayanıyor ki o kitapların kokusu dahi başka!

Nil'de ölüme gelecek olursak. bugüne kadar Agatha Christie'nin hiçbir kitabında hayal kırıklığına uğramadım. Bu dahi kadın asla kendini tekrar etmiyor. Ni'de Ölüm kitabı da kesinlikle çok farklı bir cinayet senaryosu koyuyor önümüze. Ve yine çok sevdim, bu kitap diğerlerine göre daha zekice bir plana sahip diyebilirim. Sinematografikte ayrıca; ki 1978 yılında filmi de çekilmiş.  Bulabilirsem izleyeceğim.

Tavsiye olunur tabi, çok edebi değil elbette ama yaz ayları için uygun bir kitap...

0 yorum: