Her Hafta Bir Kitap Projesi - 7.Hafta "Yokyer"

12 Temmuz 2010 Pazartesi

Tatil kitap okuma açısından oldukça başarılı geçti, üç adet kitap bitirdim, bunlardan ilki Neil Gaiman'ın "Yokyer" isimli kitabı oldu. Neil Gaiman evrenine, üslubuna, edebiyatına gitgide daha fazla ısınıyorum. Önce Sandman çizgiromanları, sonra Coraline, Mezarlık Kitabı ve Ölüm:Yaşamanın Ağır Bedeli'nden sonra da Yokyer. Bir de "Yıldız Tozu" var elimde onu da okuyacağım, filmini izlediğim için daha önceden onu okumayı biraz erteliyorum açıkçası :) Bunlar haricinde Türkçe olarak yayınlanmış iki kitabı daha var sanıyorum Neil Gaiman'ın. Velhasılı 3 kitap sonunda Neil Gaiman serisini bitirmiş olacağım...

Neil gaiman'ın fantastik edebiyata çok farklı ve çağdaş bir soluk getirdiğine inanıyorum. Fantastik edebiyat eserlerinin illaki bilinmeyen bir zamanda bilinmeyen bir evrende olması gerekmediğini gösteriyor bize. Günümüzün koşullarında anlatıyor hikayelerini. "Yokyer" de buna çok iyi bir örnek. Londra'da, yeraltında bilinmeyen bir dünyada geçiyor.  Kitabı diğerleri kadar çok sevmedim ben, özellikle "Mezarlık Kitabı" kadar..

Bu arada Neil Gaiman'ın aslında bir çizgiroman yazarı olduğunu da unutmamak gerek. İdil'in facebokta dediği gibi "Edebiyat olarak zayıf konu olarak iyi gibi. Sanki film olsun diye yazılmış :("

2 yorum:

zakkum dedi ki...

Seni tebrik ederim,benimse bütün planlarım altüst;okumak istediğim kitaplarsa rafta...Bu yazı umarım toparlayabilirim

widfara dedi ki...

Umarım toparlarsın, rafta bekleyen kitaplar rahatsız ediyor insanı...