Katli'm Vacipmiş!

2 Temmuz 2010 Cuma

Bugün, "İran'da Sakine Muhammed Ashtiani'nin 2006 yılında iki erkekle zina yaptığı gerekçesiyle 99 kırbaçla cezalandırıldıktan sonra taşlanarak idam edilmesine karar verildi" haberi ile ilgili friendfeedde yaptığım yorum sebebiyle, bir beyefendi benim "katlimin vacib" olduğunu söyledi.


Bilinçli yaşadığım hayatımın yaklaşık 20 yılını Müslüman olarak geçirdim.  Son 3-4 yıldır ne İslam ne de başka bir dine karşı inanç taşımıyorum. Çok katı olmasa da dinini yaşayan bir aileden geliyorum, ilkokul 4.sınıfta iken Kur'an kursuna gidip hatim ettim. Uzun yıllar boyunca Kur'an okumaya, oruç tutmaya, dua etmeye devam ettim. İnançsızlığımın başlangıcı, dünyayı çok daha yakından tanıdığım ve bilmediğim çok şeyi öğrendiğim üniversite yıllarıma rastlar.


Bunları anlatmamın sebebi, yine aynı kişinin "Müslüman değilsen nasıl oluyor da Müslümanlıkla ilgili böyle atıp tutuyorsun" demiş olması. Müslümanlığı da, İslam'ı da pek çok dinci geçinen kişiden çok daha iyi biliyorum. Öyle iyi biliyorum ki, yaşadığınız şeyin Müslümanlıkla uzaktan yakından ilgisi olmadığını ve hatta Müslümanlık kisvesi altında yaşanan ahlaksızlar bütünü olduğunu söyleyebilirim.


Yer yüzünde hiç bir din yok ki, zaman geçtikçe çarpıtılmasın. İslam bu dinler içerisinde, inananları tarafından "en az değişime uğramış din" olarak savunulur her zaman. Kağıt üzerinde öyledir de belki. Ama yok, şu sıralar yapılanlar Müslümanlıkta olmaz, olamaz!


Türk insanı, "Müslüman" Türk insanı, ahlaklı olmasıyla, namusuyla övünür hep kendiyle. 13-14 yaşında daha adet dahi görmemiş kız çocukları ile gerdeğe girerken "İslam'da var, Peygamberimiz de yapmış, sünnet hatta" diye avuturlar kendilerini. Sonra sokakta diz üstü etekli kadın gördüklerin de tövbe tövbe deyip kafalarını çevirirler, ahlaksızlıktır çünkü bu. 4 kadınla evlenmeyi de uygun bulurlar, kitapta yazıyordur çünkü; ön şartlar umurlarında olmaz. (Ben bunu da tasvip etmiyorum ancak belirtmekte fayda var; İslam'da küçük yaştaki kız çocukları nikah altına alınabilir bazı şartlarda; bakıma muhtaç olması, yakın akrabasının bulunmaması, savaş zamanı olması, erkek kıtlığının olması vb gibi şartlar. ) Ama bir kadın ki evlenmeden ilişkiye girmiş, öldürülmelidir; hem de acı çektirilerek ve en aşağılayıcı yöntemlerle. Ha bir de unutmadan, benzer ülkelerde dinine çok düşkün fahişeler vardır, tek gecelik hoca nikahıyla fuhuş yapan!


Din bu mu?


İslamiyet bu mu? 


Kılıfına (kitabına) uydurduğunda her çeşit ahlaksızlığı, namussuzluğu, şerefsizliği yapmak mı inanç? 


Öyle çok yanlış var ki, nereden devam etsem bilemiyorum...


İş yerinde birini tanıyorum. Her cuma namaza gidiyor, ramazan ayında da muntazaman orucunu tutuyor. Ama yalancı. Ama ikiyüzlü. Ama kötü niyetli. Ama kul hakkı yiyor. Şimdi eğer diyorsanız ki bu adam Müslümanlığın gereklerini yerine getirdiği için cennete gidecek, sağ olun, ben almayayım. 


Aslında tüm dinler ama özellikle İslamiyet "korku" üzerine, korkutma üzerine kurulu bir din. Anneannem örneğin, dinine çok bağlıdır, her gün "Allah Korkusu" ile, cehenneme gitmekten korktuğu için görevlerini yerine getirir, tek kelimesinin dahi ne anlama geldiğini bilmediği Kur'an-ı Kerim'i defalarca hatmetmiştir; ama ben 26 yaşındayım, daha hiç duymadım ağzından çıkan "Allah Sevgisi" lafını.


Bir yaratıcıya inanmıyorum. Ama inansaydım da, beni yaratan varlığa karşı hissedeceğim yegane duygu korku olmazdı, olsa olsa sevgi olurdu. Hani çok ulu, çok büyük, insanın aklının almayacağı derecede bir varlık ya Tanrı, gerçekten bu kadar küçük hesaplar peşinde koştuğunu mu düşünüyorsunuz? Aman da kimin saçının bir teli göründü, kim bugün oruç tutmadı vs. Bu bana son derece mantıksız, son derece saçma geliyor.


Önce insan olmayı öğrenmeli "insanoğlu". Yeryüzünde bizden başka bir canlı türü daha yok ki zevk için insan öldürsün. En yırtıcı hayvan dahi, karnı toksa öldürmez hiç bir hayvanı.


Ne Allah'a karşı, ne insanlara karşı, ne hayvanlara ne de doğaya karşı sevgimiz yok. Erdemli değiliz. Dürüst değiliz. Kötü niyetliyiz, kötü düşünüyor kötü konuşuyor, iki yüzlülük ediyoruz. 


Türk insanı olarak, Müslüman insanlar olarak;  bırakalım ikiyüzlülüğü, önce bir kendimize bakalım, gavuru ahlaksızlıkta yargılamadan önce. Bakalım tecavüze uğrayan çocuklara ( pedofil ), evlendirilen kuzenlere (ensest), faizden değil ama bir sürü insanın üzerinden parayı cukkalayan şeriatçilere, cemaatçilere bakalım. Adil olalım, dürüst olalım ki bırakalım "Allah cezasını versin", "Allah'ından bulsun" demeyi. Adaleti "öteki" dünyaya bırakmayalım. Gencecik çocukları, kimin savaşı olduğunu dahi bilmedikleri bir savaşa "şehit" olma gazıyla, asker olarak, canlı bomba olarak yollamayalım. 


Din bireyseldir. Bireyler yaşar dini. Bir toplum yönetim şekli olarak uygun değildir din. 



7 yorum:

API dedi ki...

Bence cok hos bir yazi olmus. Altina daha yazacak cok sey var. Ama dini yozlastirip da kullananlardan sadece islami i degil tum diger dinler icinde altina eklenecek cok sey var.

Azura dedi ki...

Ne de güzel anlattın!...

lacrosiere dedi ki...

Çok güzel anlatmışsın, kalemine sağlık..
Bu tarz faşist, yobaz, sadist insanlar nerde yetişiyorlar, nasıl birşeye hiç mantık yürütmeden körü körüne bağlanabiliyorlar, nasıl bu kadar gaddar olabiliyorlar, anlayamıyorum..
Bu insanlar bence sevgisiz alelade büyorlar..
Yazık..

widfara dedi ki...

yorumlar için teşekkürler. yakınımdakiler bilecektir, bunlar sık sık sözlü olarak da ifade ettiğim düşüncelerim. Bir sinir anında başarılı bir şekilde yazıya da dökebildiğimi düşünüyorum...
Destek olan insanların olması beni oldukça rahatlattı...

MiracleLikeMe dedi ki...

güzel noktalara parmak basmışsınız. haklısınız fakat bu söylediğiniz şeyler genel olarak insanların yaptığı dini kendi çıkarları için değiştirmeleriyle oluşan çirkin olaylar islam dini zaten bunları savunmuyor.o kadar çok bilinçsiz insan var ki eğer onların lafına bakarsak dinden soğumak çok olası fakat ilk önce herşey iyi araştırılmalı islam dini açısından bakarsak aslında gerçekelri öğrenebileceğimiz en güvenli yer kuran ve insanlar orada yazılan şeyleri okumadan çeşitli yanlışlara düşüyor( mealinden bahsediyorum ) bence siz de bu konuda karara vermeden önce iyi düşünün!.

ay bükücü dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ay bükücü dedi ki...

çok net anlatmışsın.
ben bir yaratan olduğuna inanıyorum ama hastalandığını yada öldüğünü düşünüyorum. artık varlığının hissedilmediği kesin. öyle acılar yaşanıyor ki hayatta akıl almıyor. hangi "yaradan" kul dediklerinin bu halini içi sızlamadan izleyebilir. biz oyuncak hamurdan adam yapsak kolu kopup düşse üzülmez miyiz?

bir de küçükken çok iyi hatırlıyorum, din ile ilgili konuları yeni yeni hayatıma sokuyorlardı ve "Allah'dan korkmuyorum ki ben" demiştim, kıyamet kopmuştu. "korkmam değil sevmem gerekmiyor mu demiştim" daha 7 - 8 yaşlarındaydım. Bu arada ben de senin geçtiğin din eğitimi seviyelerinden geçip öyle yetiştirildim.

Bu yazını kendi bloguma da aktaracağım. Çok beğendim...