"Masumların Korkacak Bir Şeyi Yok" Massive Attack @ İstanbul

15 Temmuz 2010 Perşembe


2 yıl önce konser park orman'da olmuştu. O konserde de bulunmuştum ancak elimizde olmayan sebeplerle izleyememiş ve erken ayrılmıştık konserden. Bu vahim durum içimizi burkan bir detay olarak yer almıştı anılarımızda. Massive Attack sağ olsun, son konserlerinden tam iki yıl sonra, yeni albümlerinin tanıtımı için tekrar İstanbulda idi. Bu sefer ki mekanımız ise bence İstanbul'un en iyi açık hava konser mekanı olan Kuruçeşme Arena'ydı.

Kuruçeşmeye giden yolda pek çok karaborsacı vardı, "Mastır Matak" bileti satmaya çalışan bir amca gördük hatta :) Normalin aksine bu sefer Gökhan'la biraz erken gittik mekana, minderlere yayılıp etrafı gözetleme (dikizleme) fırsatı buldum böylece. Tüm Radyo Eksen tayfası oradaydı. ( Cem Yılmaz ve Yiğit Özşener'i de gördüm) Bu konserdeki gözlemlerimden yola çıkarak bir yazı yazmayı planlıyorum, Türk dinleyicisin konser eğilimleri üzerine...

Nedendir bilinmez, bayan tuvaletlerinde tuvalet kağıdı yasaktı. Aynı uygulama erkekler tuvaletinde olmadığından hiç anlam veremedim bu tutuma. Temizlik/güvenlik görevlileriyle tartışmalar yaşandı.

Müthiş bir konserdi. Massive Attack severlerini üzmeyip hemen hemen tüm hitlerini çaldı. 2 defa bis yaptılar, Karma Coma şarkısıyla bitirdiler konseri. Görsel olarak ta oldukça etkileyici bir konserdi. Buna benzer bir görsel şovu en son Tool konserinde izlemiştik sanıyorum. Dev ekranlardan sloganlar geçti sürekli. Türkiye ile ilgili ve Türkçe olan bu yazılar oldukça ilgi çekti, alkış aldı. "Safe From Harm" şarkısını Mavi Marmara gemisinde ölenler için çaldıklarını söyledi Robert Del Nasa... "2005 - 2007 arası Gazze'ye atılan 155 mm top mermisi sayısı: 14.600l ; İsrail'in elindeki tahmini nükleer savaş başlığı: 170l; 2009'da Gazze'ye yapılan 22 günlük saldırıda Filistin'in kaybı: 1.300 kişi; Irak'taki savaşın maliyeti: 722.000.000.000 dolar" gibi sloganlar yansıdı bu sırada ekranlara.

Ayrıca Türkçe magazin haberlerine de yer verdiler ki hepimiz çok eğlendik bu sırada; Aşk-ı Memnu Avrupa'ya açılıyor, Arda Turan Almanya yolcusu gibi haberler vardı bunların arasında :)

Bu konser, o günkü ruh halimin bana bahşettiği tüm huzursuzluğuma ve rahatsızlığıma rağmen bu konser beni çok mutlu etti. Şimdi sırada Faithless konseri var :))

0 yorum: