Beni Beni

27 Ağustos 2010 Cuma



bab-ı ihsanından mürüvvet eyle mürüvvet eyle 
karıştırma her bir eşyaya beni 
bakma isyanıma dost dost merhamet eyle 
ulaştır menzili a'laya beni beni dost beni beni 

beni beni beni beni sultanım beni beni 
ulaştır menzili a'laya beni beni dost beni beni 

kün buyurdun her eşyayı yetirdin yali yetirdin 
mevcudatı kemaline getirdin 
yaptın arş'ı kürş'ü çıktın oturtun 
düşürdün dünyayı dost dost 
kavgaya beni beni dost beni beni 

beni beni beni beni sultanım beni beni 
düşürdün kavgaya beni beni dost beni beni 

dertli'ye tükenmez nice dert verdin ala dert verdin 
ne çekmeğe sabır sabır ne gayret verdin 
ne saltanat verdin ne devlet verdin verdin 
ya niçin getirdin dost dost 
dünyaya beni beni dost beni beni 

beni beni beni beni sevdiğim beni beni 
çok şükür bir dara dost dost yitirdin beni beni

aşık dertli


Azam Ali, İran'da doğmuş, Hindistan'da büyümüş, mükemmel bir kadın vokal. Kendi adıyla çıkardığı albümlerinin yanı sıra hem Vas hem de Niyaz gruplarına solistlik yapmışlığı da var.


Yukarıdaki türkü, Sabahat Akkiraz'ın 2005 yılında çıkan "Seyran" adlı albümünde yer alan bir alevi nefesi aslında ama Niyaz'ın son albümü Nine Heavens'ta Azam Ali tarafından da yorumlandı.


Pek çok başka şeyde olduğu gibi, her ne kadar Azam Ali'yi bilsem ve sevsem de bu şarkıyı keşfedişim yine bir dizi sayesinde oldu, True Blood 2. sezon 4.bölümde. Dinlemediyseniz buradan dinleyebilirsiniz; http://www.myspace.com/azamali


Bilmiyorum şarkının kendisinden, bilmiyorum azam Ali'nin büyüleyici sesinden; bu şarkı bu dünyaya aitmiş gibi durmuyor. Beni farklı alemlere götürüyor. Üst üste defalarca dinlemem bundandır.


Galiba, kadın bir idolüm varsa eğer o Azam Ali. Şarkı söyleyebilseydim onun gibi söylemek isterdim, müzik yapabilseydim de onun gibi yapmak isterdim. Ve şu kararı verdim ki, artık saçımı boyamıyorum, boyayı akıtıyorum ve uzatıyorum...

0 yorum: