Kaybederek Para Kazanmak

28 Mart 2011 Pazartesi


Kaybedenler Kulubü tama manasıyla etliye sütlüye bulaşmayan bir film olmuş.

Hem Mehmet A. Özdemir'in yazdığı senaryo kitabı, hem de Hikmet Temel Akarsu'nun yazdığı Kaybedenler'in Öyküsü kitabı oldukça sert olduğundan, ben filmi çok daha farklı bekliyordum. Bana oldukça "soft" geldi.

(Hatta bu kültür ile ilgili herhangi bir bilgisi olmayan sıradan izleyici "komedi" filmi olarak yorumladı ve bir sürü kahkahalar attı salonda)

Dediğim gibi, hiç etliye sütlüye bulaşmamış ve en sığ itibariyle anlatmış hem Kaybedenler Kulubünü, hem de dönemin haleti ruhiyesini. İntiharlardan, motorcu kapışmalarından, kurşunlamalardan, atılan dayaklardan hemen hiç bahsedilmemiş. Filmin çok kısa bir süresinde görüyoruz tehditleri ancak bundan da sonuç alınamıyor.



Film Kaan karakterini inanılmaz derin, inanılmaz bilge, tam manasıyla bir kaybeden olarak önümüze koyuyor ancak Kaan'ın aşık olduğu Zeynep "dünyanın en yüzeysel kadını". Bir karakter olamadığı gibi hiç bir derinliği de yok, karikatürize.

Mete ise "Anne Problemleri" olan neredeyse aseksüel bir karakter olarak çizilmiş ve film boyunca da Kaan'ın gölgesinde kalmış.

En anlayamadığım ise, Kaybedenler Kulubü Kadıköy'le, Kadife Sokak'la ve Moda ile alakadar olmasına rağmen neden sürekli Taksim ve İstiklal Caddesi görüntüleri yayınlandığı.. Hem de abartılı boyutta. Kadıköy ismi neredeyse geçmiyor bile...

Radyo Programı bittikten neredeyse 10-15 yıl sonra açılan 6.45 Lokal filmde karşımıza çıkıyor manasız şekilde halbuki Karga ve Trip yeterli olabilirdi. Ayrıca yine 2000'lerin başında yayınlanan underground Poetix dergileri de resmen gözümüze sokulmuş, poster şeklinde.

Bir de.. Şu sevgiliye duvardan duvara vurarak sevişme olayı var ya hani. Kim sevişiyor böyle arkadaş ben çok merak ediyorum. Öylesine yapay duruyor ki! Sadece bu film için söylemiyorum, tüm Hollywood filmleri içinde geçerli bu.

Şenel Erdoğan'ın konuşmalarına altyazı geçilmesi süper olmuş ama. Beni en çok bu güldürdü :)

Filmin ben de uyandırdığı en derin hissiyat, evime gelip canım 6.45 kitaplarımı tekrar tekrar okuma isteği oldu. Bir 6.45 toplayıcısı olarak tüm "Kişisel Toplantı Notlarını" yeniden gözden geçirmek istiyorum.

Filmin sosyal medyada bu derece reklamının yapılması ve özellikle Nejat İşler'in "serseri" tavırlarıyla prim yapmaya çalışması gösterime girmeden daha bende büyük antipati uyandırmıştı zaten. Şimdi bir de yeni yetmelerin "Standart", "Same", "Bad'lik Amiri", "Çok yalnızım" gibi jargonlarla dikkat çekmeye/hatun kaldırmaya çalışmaları tahammül sınırlarımı oldukça zorlayacak. Hele ki bir de "Richard Brautigan da çok iyi yazar, Sturgeon'ın İnsan'dan Öte kitabını okudunuz mu?" tarzı cümlelerle bana yaklaşırsanız, elimden bir kaza çıkabilir.

Not: Bir adam "Siktir Git" dediği zaman gitmemek zordur. Ve bu cümlenin aması yok. 

6 yorum:

MaceraperesT dedi ki...

"Şimdi bir de yeni yetmelerin "Standart", "Same", "Bad'lik Amiri", "Çok yalnızım" gibi jargonlarla dikkat çekmeye/hatun kaldırmaya çalışmaları tahammül sınırlarımı oldukça zorlayacak. Hele ki bir de "Richard Brautigan da çok iyi yazar, Sturgeon'ın İnsan'dan Öte kitabını okudunuz mu?" tarzı cümlelerle bana yaklaşırsanız, elimden bir kaza çıkabilir."
absolutely:)

widfara dedi ki...

"güneş bize haram usta"yı unutmuşlar, hayret :)

MaceraperesT dedi ki...

o kadarı anlaşılmaz diye düşünmüşlerdir ya da filmi ağırlaştırır diye.

Adsız dedi ki...

filmle ilgili eleştirilerine tek tek değinmeyeceğim ama "Bir de.. Şu sevgiliye duvardan duvara vurarak sevişme olayı var ya hani. Kim sevişiyor böyle arkadaş ben çok merak ediyorum." sen maalesef ki denk gelmemişsin demek istiyorum. Ben yattığım 3 adamdan biriyle böyle sevişiyorum, sana da öneririm...

Dreamtime dedi ki...

Ben beğendim bu filmi.Özellikle müzikler sahnelerle cuk oturmuştu.''Film Kadıköy'den çok Taksim'de geçiyor.'' cümlesine katılmıyorum Kadıköy gözümüze gözümüze sokuldu film boyunca :) Taksim ise kalbalığı ile şiir okunurken arka plana geldi genelde.

Kitabı okumadım o yüzden kıyaslama yapamayacağım ama bu film olmuş bence :) Son dönem türk filmleri içerisindeki pek leziz yerini alır.

widfara dedi ki...

@ Dreamtime, evet herkes böyle söylüyor zaten. benimkisi beklentimin farklı olması sebebiyle yaşanan bir hayalkırıklığı oldu..