Herşeyin Kitabı - Lonely Planet "Book of Everything"

5 Ocak 2013 Cumartesi

Kasım ayında kısa bir iş seyahati sebebiyle Tayland Bang-Kok'a gittim. Bu gezi sırasında maalesef iş yoğunluğu sebebiyle dışarı çıkıp şehri gezme fırsatım olamadı hiç. (Neyse ki daha önce hem Bang-Kok'ta bulunmuş, şehri de gezmiştim).

Eh ofis-otel arasında geçen günlerimde alış veriş yapacak fırsatım da olmadı tabi. Halbuki yoga stüdyomuz için güzel Ganesha heykelleri almak hevesindeydim. Bu amaçla Bang Kok havalimanındaki freeshopları gezerken bu şahane kitap ile karşılaştım ve hiç tereddütsüz alıverdim :)

"Book of Everything - A Visual Guide to Travel and the World" ile sanki Otostopçunun Galaksi Rehberi'ne sahipmişçesine mutluyum. Sanırım bu kitap da aynı mantık (aynı espri anlayışı :) ) ile hazırlanmış.

"Gezgin kişinin hiç yanından ayırmaması gereken" bu kitap yedi ana başlıktan oluşuyor: Understanding the World, Outdoor Survival, Etiquette, Medical, Food & Drink, Personal Safety ve Other Fun Stuff. (Kitap İngilizce bu arada) Ana başlıkları bu şekilde olan kitabımız neler anlatmıyor ki? Timsah ya da köpekbalığı saldırısında nasıl hayatta kalınır, hiyeroglifler nasıl okunur, bir cami içinde nasıl davranmak gerekilir, hangi ülkede ne kadar bahşiş bırakılır, akşamdan kalmalık nasıl geçirilir, zor durumda kalırsanız bir bebeği nasıl doğurtursunuz, düşen bir uçağı nasıl kullanırsınız, nasıl kriket oynarsınız, deveye nasıl binersiniz vs. vs. Bu kitap gerçekten her şey hakkında bir şeyler anlatıyor.

Gezginlerin (turist değil gezgin) sahip olmaktan çok mutlu olacakları ve gerçekten yanlarından hiç ayırmak istemeyecekleri inanılmaz keyifli bir kitap olmuş "Book of Everything". Sanırım benim de sahip olmaktan en çok mutlu olduğum kitabım oldu :)

0 yorum: