"Sen Nereye, Ben Oraya" - Kitap

15 Mart 2014 Cumartesi


Bir süre evvel Final Kültür Sanat Yayınları bana çeşitli kitaplar yollamıştı sağ olsunlar. Yoğun tempolu hayatımda maalesef biraz gecikmiş olsam da gelen kitaplardan ilkini okuyup bitirmeyi becerebildim :)

Heather Davis tarafından yazılmış "Sen Nereye, Ben Oraya" - orijinal ismiyle Wherever You Go - fantastik bir gençlik kitabı. Öncelikle çok sürükleyici olduğunu, bitirene kadar (6-7 gün) elimden bırakamadığımı söylemem gerekiyor. Hem oldukça güncel, hem fantastiklik konusunda oldukça alçak gönüllü. 30 yaşımda olmama rağmen bana okurken büyük keyif veren bir kitap oldu.


Heather Davis'in yazım tarzıyla ilgili olarak bu kitapta en çok hikayenin aynı anda 3 kişi tarafaından anlatılmasını beğendim. Böylece yaşanan her olay için 3 farklı görüşü görebiliyoruz ki yazım olarak bunun ne kadar zor olduğunu tahmin etmek zor değil.

Kitabın konusuna gelecek olursak, 17 yaşındaki Holly erkek arkadaşı Rob'u bir trafik kazasında kaybeder. Annesi Holly ve kız kardeşi Lena'ya bakabilmek için iki işte çalışırken evin tüm sorumluluğu Holly'nin üzerindedir ve alzhemier hastası büyük baba Aldo'nun da onlarla birlikte yaşamaya başlamasıyla birlikte bu sorululuk biraz daha artacaktır. Bu sırada ölmesine rağmen Rob bir türlü "diğer taraf"a geçememiştir ve zamanını Holly ve ailesini izleyerek geçirmektedir. Diğer taraftan Rob'un arkadaşı olan Jason Holly ile ilgilenmeye ve konuşmaya çalışmaya başlar. Bizler de hikayeyi Holly, Rob ve Jason'ın ağzından dinleriz.

Sen Nereye, Ben Oraya; özellikle olgunlaşma sürecindeki gençlerin aşk ve dostluk üzerindeki duruşuyla ilgisini çekecek bir kitap. "Yeğenime, Kuzenime, çocuğuma ne hediye etsem?" diye kara kara düşünenlere duyurulur ;)


0 yorum: