Madde 3 - Azam Ali Konserine Git

16 Nisan 2014 Çarşamba



Sonunda!

Yıllardır en sevdiğim kadın şarkıcılardan biri olan Azam Ali'nin bir konserine gidebilmek en çok istediğim şeylerden biriydi. Öyle ki 35'ten önce yapmak istediğim 35 maddenin de üçüncüsüydü. Türkiye'ye sık sık gelse de bir türlü fırsat olmadı; ya ben konseri çok geç duydum ya da başka bir engel çıktı.


Bu sefer şeytanın bacağını kırdık ama :)

Azam Ali Türkiye'deki sanırım tüm Hayal Kahvesi mekanlarında bir dizi konser verdi Nisan ayında Niyaz grubu ile birlikte. Konser haberini alır almaz biletleri hemen aldım bu sefer, ne olur ne olmaz diye. 12 Nisan Cumartesi gecesi Beyoğlu Hayal Kahvesi'nde Azam Ali ve Niyaz konserini izledik Gökhan ile birlikte.

Öncelikle şunu söyleyeyim: Azam Ali tahmin ettiğimden daha da müthiş bir insanmış. Konser de şahaneydi. Oldukça politik bir müzisyen olan Azam Ali konserde "Bakın ben buradan uçakla yalnızca 2 saatlik uzakta olan memleketim İran'da şarkı söyleyemiyorum. Birbirinizi sevin, ayrımcılığa izin vermeyin, sonunuz bizim ülkemizdeki gibi olmasın" dedi özetle. Azam Ali'nin sesini müthiş buluyorum zaten ama konserde neredeyse playback yaptığını düşündüm: kayıtlarıyla bu denli aynı olan çok şarkıcı dinlemedim ben açıkçası.


Bir de biraz alakasız bir kaç not:

1- Artık konserlerde oturabilmek istiyorum. Çok ama çok yorucu saatlerce ayakta beklemek. Bir de sanırım konserde sadece müzik dinlemek ve sanatçıya konsantre olmak istediğim yaşa geldim.

2- Gençler iki sakin olun, bütün konseri fotoğraflamak zorunda değilsiniz. Bazen sadece facebook ya da instagramda fotoğraf paylaşabilmek için aktivitelere katıldığınızı düşünüyorum. Abartmıyorum: konsere gelenleri %80i konseri cep telefonu kameralarından izlediler.

3- Uzun kıvırcık siyah saç, çok güzel birşey. Bir de ben Avrupa'lıdan ziyade Ortadoğulu bir vücut yapısına sahibim sanki. (And, its OK.)



0 yorum: