Bir Seyahati Planlamak - Ayakkabı Seçimi

17 Ağustos 2014 Pazar

Skech-air inspire deneme sürüşü

Sorunlu ayakları olan bir kadınım maalesef. Hallux valgus rahatsızlığı var iki ayağımda da. Ayaklarım su toplamasına ve yara olmasına sebep olan yaşadığım bazı kötü deneyimlerden ötürü bu sefer ki seyahatim için giyeceğim ayakkabıları büyük bir dikkat ve özenle seçtim.

Ayrıca Nisan ayında uzun süreli fizik tedavi olmamı gerektiren başka bir sıkıntım daha vardı, priformis sendromu geçirdim ve tedavi süreci de en az bu rahatsızlığın verdiği kadar acılıydı. Yürüyüş yapmam gerekiyordu iyileşme sürecinde. Neyse, fazla da uzatmaya gerek yok: pek çok sebep yüzünden çok iyi bir spor ayakkabıya ihtiyacım vardı. Görünüş olarak değil, tamamen sağlıklı bir kullanım için.


Rahatlık her şeyden önce gelir!

Birisi için çok rahat olan bir ayakkabı, diğeri için öyle olmayabiliyor. Bazısı Converse ayakkabıları çorapsız bile giyebiliyorken, benim gibiler Nike ile bile rahat edemiyor. Çok ayakkabı denedim bu son spor ayakkabı alma sürecinde. Bağdat Caddesi Boyner'de bir çalışanın tavsiyesi ile denediğim Skechers ise -çok net ve büyük samimiyetle söylüyorum- giydiğim en rahat ayakkabı oldu. Skech-air Inspire modeli ayakkabıdaki "memory foam" özelliği sayesinde ayakkabı tabanı ayağınıza göre şekil alıyor ve boşlukları da doldurarak ayağa destek sağlıyor. Önce hiç duymadığım bu marka ile ilgili kararsız kalsam da bir kaç başka marka denedikten sonra Skechers almaya karar verdim ki bundan sonraki hayatımda da başka marka almam zaten.

İstediğim rengin numarası kalmadığından 2 gün sonra Kozyatağı Boyner'den aldım ayakkabımı. Ayakkabının fiyatı 270 lira. Skechers'ın kendi sitesinde bu ayakkabıyı şuradan inceleyebilirsiniz. İstanbul'da Boyner'ler haricinde Bağdat Caddesi'ndeki kendi mağazasından da alınabilir Sketchers.

İşte Teva sandaletlerimiz
Spor ayakkabı haricinde Gökhan ve benim bir de sandalete ihtiyacımız vardi. Nice'de denizin çakıl olduğunu ve denize girerken deniz ayakkabısı giyilmesi gerektiğini okumuştum daha önce. Bu sebeple rahatça suya da sokabileceğimiz bir marka gerekiyordu. Çeşitli markaları araştırdım ve denedim ama aklım uzun zamandır sevgili gezmeyi seven arkadaşım Sevil Mert'ten duyup öğrendiğim Teva'lardaydı. Palladium'daki bir mağazada deneyip rahatlığından emin olduğum Teva sandaletleri ilk alımlardaki indirimi de göz önünde bulundurarak Zizigo üzerinden yaptım. İki çift sandaletlerimizi 180 liraya almış olduk böylece.

Hem spor ayakkabılarımı hem de sandaletlerimizi problemsiz şekilde kullandım tatil boyunca. Hatta spor ayakkabılarımla 20 km yürüdüğüm günler oldu, ağrı sızı olmadı. Teva sandaletler ise yolda da, kumsalda da, denizde de çok rahatlar, çabuk kuruyorlar ve cırt cırtları çok sağlam.

İki ayakkabıyı da gönül rahatlığı ile tavsiye ederim ;)

İşte ayak fotoğrafı - Cannes

0 yorum: